Blog

Gerincközpontú alapozó jóga

Kezdőknek, újrakezdőknek

A hatha jóga kezdők számára is könnyen kivitelezhető gyakorlatsoraira építve az óra célja a fizikai testtudat elmélyítése révén jótékonyan hatni a szervezet egészére.
Az ülőéletmód, a mozgásszegény életvitel okozta mozgásszervi panaszok: derék-, hát-, nyak fájás tünetei enyhíthetőek a törzs és mély hátizmok erősítésével, a gerinc rugalmasságának fokozásával, a sok ülés okozta beszűkült csípő mozgástartománya, az izület lazításával, növekszik.
A gerincoszlop nem csak a fizikai tartóoszlopa a testünknek, hanem energetikai központja is, a fő energiacsatornák és központok (csakrák) a gerinc mentén találhatóak.
A helyes légzés elsajátítása elengedhetetlen, de ez egyáltalán nem magától értetődő, hiszen úgy tekintünk rá, mint a test egyik automatikus működésére, ami azt eredményezi, hogy a nagytöbbség szaporán, felületesen (csak a tüdő legfelső szakaszát használva) és sokszor fordítva lélegez.

A légzés alapvető létszükségletünk
- általa vesszük fel az oxigént, melyet a test a táplálék elégetésére használ, hogy a felszabaduló energiát hasznosíthassa
- a légzés szoros összefüggésben van a méregtelenítéssel, általa távozik a testből a széndioxid, ami leginkább felelős a test savasságáért
- a légzés fő szerve a tüdő a bordakosárban a szívet körülvéve helyezkedik el, védi, kipárnázza azt
- a folyamatos légzés ritmikus mozgásban tartja a gerincet, melynek segítségével a gerincfolyadék felfelé pumpálódik a koponyába, ez a folyadék veszi körül az agyat
- a légzés legfontosabb izma a rekeszizom, folyamatos ritmikus mozgásával segíti a nyirokerekben a nyirokfolyadék keringtetését, valamint masszírozza a hasi szerveket
- a légzés milyensége közvetlen összefüggésben van a keringés állapotával, a szívveréssel, a vérnyomással

A légzés tudatosításával csökkenteni lehet az egy percen belüli légzésciklusok számát a férfiaknál ez átlag: 16-18 ciklus, a nőknél: 18-20 ciklus.

A légzés ciklus csökkentésével oldódik a feszültség, nő a mentális éberség, a paraszimpatikus idegrendszer stimulálódik, erősödnek a test természetes regeneráló, gyógyító folyamatai.

Az elme követi a légzést, a légzés uralása, az elme uralásához vezet.

A közös gyakorlás jótékony élettani hatásai:
• erősíti, lazítja és nyújtja az izomzatot,
• javítja a tartást,
• oldja a stresszt,
• javítja az emésztést,
• növeli a fizikai és pszichikai teherbírást,
• javítja az általános közérzetet,
• energetizál


Gerincközpontú alapozó jóga Órák

Hétfő
18:00-19:30Brávácz AlexandraNap Terem aum27aum27
Péntek
17:30-19:00Brávácz AlexandraHold Terem aum27aum27